02.Kasım.2001 Yıl : 107
  İzmir 25/31 C°
Diğer Şehirler   

Kent
3.Sayfa
Siyasi
Dış
Ekonomi
Yazarlar
Spor
Can Can
Cumartesi
Sarmaşık
TV'de bugün
Yazı Dizisi
Arşiv
Sinema
Sanal Sergi
Telefonlar
Eczaneler
Astroloji
İkinci Pearl Harbor



31.10.2001
tuketici@yeniasir.com.tr



Yazarın 1 Nisan 2001 tarihi ve sonrasındaki yazılarına buradan ulaşabilirsiniz

"CINE 5'i size şikayet ediyorum!

Galatasaray'ın Avrupa Kupası maçlarını izlemek üzere CINE 5'e 07.12.1999 tarihinde üye olmuştum. Üyelik işlemleri sırasında ısrarla VISA kart numaramın gerekli olduğu söylendi. Ben de güvenerek verdim. Üyelik süresinin bitiminden sonra dekoderi iade etmek üzere teslim aldığım "Multi Canal İzmir Showroom (Talatpaşa Bulvarı No:2/B Alsancak İzmir)" adresine götürdüm. Dekoder iadesine gerek olmadığını, tekrar üyelik halinde bunun kolaylık sağlayacağını söylediler. Israr ettiğim halde geri almadılar.

Bir yıl geçti
Aradan 1 yıla yakın zaman geçtiği, tarafıma hiçbir tebligat veya uyarı yapılmadan VISA kartımın Haziran ayı ekstresinde 116.871.000 TL'nin CINE 5 tarafından çekilmiş olduğunu gördüm. Yaptığım ilk görüşmede dekoder iadesiyle paramın 30 gün içinde iade edileceği söylendi. Bunun üzerine 28.06.2001 tarihinde dekoderi iade ettim. Bu tarih üzerinden 30 günden fazla süre geçtiği halde haksız yere hesabımdan çekilen parayı geri alamadım.

Yetkisiz kişiler
Görüştüğüm "yetkili" sıfatını kullanan tüm "yetkisiz" kişiler bu işin asıl sorumlusunun, ne adını ne de telefonunu veriyor. Sadece müşteri hizmetlerinin telefonunu veriyorlar. 0 212 336 15 15 nolu telefonu açan müşteri hizmetleri bölümündeki kişi "Haklısınız efendim" deyip duruyor. Haklıysam acaba bu kişi nasıl bir müşteri temsilcisi! Niçin gereğini yapmıyor ya da yaptıramıyor?
Bu haksızlığı hazmedemiyorum.
CINE 5'in VISA kart hesabımdan çektiği tutarı aynen ve derhal iade etmesini istiyorum. Telefona çıkan yetkisiz kişilerin söylediğine göre hesabımdan çekilen para VISA kart komisyonu kadar eksik yatırılacakmış. (Hem geç hem de eksik). Yapmış olduğum telefon masrafları da cabası.

Duyarsız davranış
CINE 5'i bu uygulamasından ve duyarsız davranışından dolayı kınıyor, kamuoyuna şikayet ediyorum. Tüketicinin Avukatı'nın bu şikayetimde aracı olmasını diliyorum.
ŞADİ ÇETİN (Alsancak/İZMİR)

Şadi Bey, yakınmanızı CINE 5 Müşteri Hizmetleri Servisi'nden Umut Varol ve Deniz İlhan'a ilettik. Ve aşağıdaki "imzasız" yanıtı aldık.
Bu yanıt sizin yakınmalarınızın tümünü kapsamadığından, kişisel olarak beni tatmin etmedi.
Bu nedenle hem sizim hem CINE 5'in yazılarını aynen yayınlıyorum.
Ve değerlendirmeyi tüketicilere bırakıyorum.
"Yeni Asır Gazetesi Tüketici Köşesi;
Tarafımıza göndermiş olduğunuz Şadi Çetin isimli üyemizin şikayeti ile ilgili açıklamalar aşağıda belirtilmiştir.

Üyenin imzası
Üyemizin kredi kartından çekilen 116.871.000 TL, üyenin imzaladığı Multikanal Üyelik sözleşmesinin 10. Maddesi gereğince dekoderini iade etmemesi durumunda ödemeyi kabul ettiği dekoder bedelinin fiili ödeme günündeki TC Merkez Bankası döviz satış kuru üzerinden hesaplanan TL karşılığıdır.
Üyelerimizinden Sayın Çetin'e 11 Ekim tarihinde 5 JP 10036 referans numarası ile gerekli para iadesi yapılmıştır.
Saygılarımızla bilgilerinize sunarız".
CINE 5 Filmcilik ve Yapımcılık A.Ş.

Bu kadar da olmaz TURKCELL

Tam 17 aydır Turkcell'e ait 532 hatlı telefonum kapalı ama boyuna para ödüyorum. Bundan iki ay önce Turkcell İzmir Avukatlarından Perihan Uşkay tarafından 153 milyonluk icra takibi başlatıldı. İcraya gittim, ödedim.
Sonra sordum soruşturdum, Turkcell bölge ofisi ve avukatları "Borcunuz yok" dediler.
Postacı amcadan korkar oldum. Ama bir zarf daha getirdi Turkcell'den, "61 milyon borcun var" dedi. Gel de sinirlenme şimdi yahu! Bu ne parası? Daha neyimi alacaksınız yazıklar olsun size!..
Turkcell yöneticilerine sesleniyorum. Bugünden itibaren Turkcell'e ait bulunan 0535 hazır kartımı kapatıyorum ve Turkcell'e sitem ediyorum.
Ayıp arkadaşlar!..
AZİZ TEKİN (Buca/İZMİR)

Aziz Bey, bu yazıyı Sevgili Kemal Hoca'ya göndermişsiniz. O da "tüketici sorunu olduğunu düşünerek bana iletti.

İstirdat davası
Ben ise yorumsuz yayınlıyorum.
Ancak eğer mahkeme koridorlarında sürünmeyi göze alırsanız haksız olarak ödediğiniz meblağı geri almak üzere "istirdat davası" denen bir dava açabilirsiniz.
Eğer kapalı telefonunuz için gönderilen faturalara ve de ödeme emirlerine itiraz etseydiniz, o takdirde sizin dava açmanıza gerek kalmazdı.
Çünkü, Turkcell İcra Hakimliği'nden itirazınızın kaldırılmasını isterdi ve "haklı-haksız" o davanın incelenmesiyle birbirinden ayrılırdı.

 

Sinemalarda bu hafta
Sanal Galeri
Ne nerede
Kirpi

İzmir'in sosyal yaşamından renkli görüntüler

Egeliyi ilgilendiren maçlar, usta kalemlerden yorumlar...

Kazanan Numaralar

Cumhurbaşkanı Sezer'in milletvekili maaşı için referandum kararı alması konusunda ne düşünüyorsunuz?

Oy ver ::|:: Anket Sonuçları


   Künye     Reklam     Sık Kullanılanlara Ekle     Açılış sayfası yap Tavsiye Et
Yeni Asır, Gaziosmanpaşa Bulvarı No:5 35260 Çankaya, İzmir    Tel:+90(232) 4415000    Fax:+90(232) 4464222