15.Ağustos.2001 Yıl : 106
  İzmir 24/34 C°  
Diğer Şehirler   

Kent
3.Sayfa
Siyasi
Dış
Ekonomi
Yazarlar
Spor
Can Can
Cumartesi
TV'de bugün
Yazı Dizisi
Arşiv
Sinema
Sanal Sergi
Telefonlar
Eczaneler
Astroloji


Sun Tekstil, yarattığı Jimmy-Key markasıyla büyürken, Avrupa'da mağazalar zinciri kurmak için çalışıyor
İzmir Avrupa'ya damgasını vurdu

Spor giyimde hedef kitleye ulaşabilmek için Amerikalı ünlü beyzbol oyuncusu Jimmy Key'in adını marka olarak satın alan Sun Tekstil bu ürünlerle 21 milyon dolarlık satış yaptı.

Yarattığı Jimmy-Key markasıyla kriz ortamında da büyümeye devam eden Sun Tekstil Grubu, 6 firması ve bin 500'e yakın çalışanı ile yıl sonuna kadar 1 milyon dolar yatırım yaparken, Avrupa'da mağaza zinciri kurmak için çalışmalarını sürdürüyor. Yıl sonuna kadar 45 milyon dolar ciroya ulaşmayı hedefleyen Sun Tekstil, Türkiye'de özel sektör firmaları arasında da geçen yıl 383. sırada yer aldı. Sun Tekstil firmasıyla 13 yıl önce hazır giyim ve konfeksiyon sektörüne adım atan ve bugün Adidas, Puma, Tommy Hilfıger, Next gibi dünyanın önde gelen firmalarına üretim gerçekleştiren Sun Tekstil Grubu, Ekoten firması ile de Ege Bölgesi'nin en büyük tekstil boyama tesisine sahip.

Tercih edileceğiz
Sun Tekstil Grubu olarak geçen yıl 21 milyon dolar gerçekleşen ihracatlarını bu yıl 24 milyon dolara çıkaracaklarını belirten Sun Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Ünlütürk, eylül ayında Sun Tekstil ve Jimmy Key'in İstanbul Show-room'unu açarak iç pazardaki paylarını da artırmayı amaçladıklarını söyledi. Krizin güçlü firmalar için avantaja dönüştüğüne dikkat çeken Ünlütürk, "Sun Tekstil'in entegre bir yapısı ve güçlü bir finansman gücü var. Bizimle çalışan firmalar yarı yolda kalmayacaklarını biliyorlar. Bu anlamda bize çok güveniyorlar. Markamız en büyük yatırımımız. Yabancı bir şirketle evlilikte yapabiliriz. 2002 yılında Avrupa'da bir mağaza zinciri satın alarak, Türk firmasının yarattığı Jimmy-Key markasının tercih edilen marka haline getireceğiz" dedi.

İlgi büyük
İstanbul'da eylül ayında açacağı büyük showroomun hazırlıklarını sürdüren Jimmy-Key, 15 mağazasında yıl sonuna kadar satışlarını yüzde 20 artırırken, aynı zamanda Türkiye'de ve Avrupa'da toplam 4 mağaza açarak, mağaza zincirine yeni halkalar ekleyecek.

Zincir genişliyor
3 yıl önce yarattıkları Jimmy-Key markasını Türkiye'de ve Avrupa'da aranan markalar arasına girdiğini dile getiren Jimmy-Key Yönetim Kurulu Başkanı Günseli Ünlütürk, geçen yıl 3.5 milyon mark gerçekleşen cirolarını bu yıl 4.5 milyon marka çıkarmayı planladıklarını söyledi.

Krizle birlikte büyümelerinin yavaşladığını ifade eden Ünlütürk, krize rağmen bu yıl Fransa, Çeşme ve İstanbul Bağdat Caddesi Jimmy-Key mağazalarını açtıklarını vurgulayarak, halen ikisi Avusturya ve 1'i Fransa'da olmak üzere 15 Jimmy-Key mağazasının hizmet verdiğine dikkat çekti.

İndirim yapmadı

Mağazalarının erken indirime girmesine rağmen Jimmy-Key mağazalarında indirim yapmadıklarını ve buna karşın satışlarını artırdıklarına işaret eden Günseli Ünlütürk, "Jimmy-Key markası büyük ilgi görüyor. Firmaların ciro hedeflerini küçülttüğü bir ortamda biz yıl sonuna kadar ciromuzu yüzde 20 oranında artıracağız. Jimmy-Key bayiliği almak için yoğun başvuru alıyoruz. Özellikle Bodrum, Marmaris gibi tatil yörelerinde yeni mağazalar açacağız. Avrupa'da mağaza zinciri kurmayı planlıyoruz. Bu hedefimize ulaşmak için mağaza zinciri de satın alabiliriz" dedi.

Ege İhracatı Ekoten'den

EGS Bank'ın fona devriyle birlikte EGS Dış Ticaret'in faaliyetlerine ara vermesinin ardından Egeli firmalarının ihracatını Sun Tekstil Grubu şirketlerinden Ekoten yapmaya başladı. 15 tekstil ve konfeksiyon firmasının ihracatını gerçekleştiren Ekoten, firmaların maliye ve vergi dairesindeki sorunlarını da çözüyor. Sektörden gelen talep doğrultusunda Ekoten A.Ş. üzerinden ihracat yöntemini uyguladıklarını anlatan Ünlütürk, "Sektörel bir dış ticaret şirketi ya da sermaye şirketi olma gibi bir düşüncemiz yok. Sadece firmaların maliyeden KDV alacağı, vergi dairesinden mahsup sistemi gibi işlemlerini yaparak sorunlarının çözümüne yardımcı oluyoruz" diye konuştu.

Vazgeçilmez Bezbolcu

1961 yılında doğan Jimmy Key ABD Bezbol Ligi'nin vazgeçilmez solak oyuncuları arasında yer aldı. 1984-1998 yılları arasında Blue Jays, Yankees ve Orioles takımlarında oynayan Key, 1999 yılının şubat ayında ise kendi isteğiyle bezbolu bıraktı. Sun Tekstil ise Jimmy Key markasını İtalyan reklam ajansının önerisiyle, hedef kitlesine uyduğu için kullanmaya başladı.

 

Sinemalarda bu hafta
Sanal Galeri
Ne nerede
Kirpi

İzmir'in sosyal yaşamından renkli görüntüler

Egeliyi ilgilendiren maçlar, usta kalemlerden yorumlar...

Kazanan Numaralar

Mesut Yılmaz'ın "ulusal güvenlik" kavramı konusundaki eleştirilerine katılıyor musunuz?

Oy ver ::|:: Anket Sonuçları


   Künye     Reklam     Sık Kullanılanlara Ekle     Açılış sayfası yap Tavsiye Et
Yeni Asır, Gaziosmanpaşa Bulvarı No:5 35260 Çankaya, İzmir    Tel:+90(232) 4415000    Fax:+90(232) 4464222